Przeskocz do treści

Touareg z nowym wyglądem zewnętrznym i nowymi systemami

30 września, 2014

Nowy Touareg V6 TDI o mocy 262 KM zużywa tylko 6,6 l/100 km
Wygląd zewnętrzny – nowy przód i tył nadwozia, seryjne reflektory bi-ksenonowe
Technika – TDI EU6 z katalizatorem SCR i funkcją „żeglowania”
Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Touarega:
1. Wygląd zewnętrzny – nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, nowe kolory i nowe obręcze kół.
2. Seryjnie wszystkie wersje z reflektorami bi-ksenonowymi.
3. Seryjny system automatycznego hamowania po kolizji pozwalający uniknąć kolejnych zderzeń w razie wypadku.
4. Wnętrze – nowe kolory skóry, aplikacje, przyciski i pokrętła oraz elementy obsługowe podświetlone na biało.
5. Nowe pakiety R-Line podkreślają dynamiczny charakter nadwozia i wnętrza.
6. Wersje V6 TDI z nowym katalizatorem SCR spełniają wymagania normy EU6.
7. Wszystkie Touaregi V6 TDI dysponują funkcją „żeglowania”.
8. Mobilne usługi online, jak Google Earth™ mapping service, Google Street View™ oraz informacje drogowe online od zimy dostępne w Europie.
9. Udoskonalone stalowe zawieszenie daje wyczuwalnie większy komfort i zwrotność; jako opcja dostępne zawieszenie pneumatyczne.
10. Wprowadzanie nowego Touarega na europejskie rynki rozpocznie się jesienią; w Niemczech rozpoczęła się już przedsprzedaż.

Poznań, wrzesień 2014 r. – Touareg łączy w sobie komfort SUVa klasy wyższej z możliwościami pokonywania bezdroży typowymi dla samochodów terenowych. Takie połączenie wysokiej klasy Sport Utility Vehicle, a jednocześnie wytrzymałego auta terenowego, którym można objechać świat dookoła sprawia, że napędzany na wszystkie koła Touareg jest samochodem jedynym w swoim rodzaju. Teraz Volkswagen poddał modyfikacjom jego nadwozie i wprowadził udoskonalenia techniczne we wszystkich dziedzinach.

Nowego Touarega charakteryzuje nowa stylistyka przodu i tyłu karoserii, nowe systemy wspomagające, jak seryjny system automatycznego hamowania po kolizji i nowa generacja automatycznego tempomatu ACC, usługi online, znacznie oszczędniejsze i w niektórych przypadkach mocniejsze silniki V6 TDI z katalizatorem SCR i certyfikatem EU6 oraz udoskonalona konstrukcja zawieszenia.

Nowy przód i tył nadwozia. Z przodu uwagę przyciągają seryjne reflektory bi-ksenonowe o zmienionej formie; tylne światła również są nowe. W wersji Chrom & Style nowego Touarega zdobi chromowana listwa w dolnej części nadwozia. Poszerzona została także paleta lakierów o nowe kolory: niebieski Reef metalik, złoty Sand metalik, brązowy Black Oak metalik i niebieski Moonlight perłowy. Styliści nadali nowe kształty także czterem z szesnastu obręczy ze stopu metali lekkich: Arica (18 cali), Salvador (19 cali, Volkswagen R), Masafi (20 cali) i Talladega (20 cali, Volkswagen R).

Wnętrze z nowymi materiałami, kolorami i przełącznikami. We wnętrzu zmodyfikowane zostały między innymi typowe dla Touarega aluminiowe przełączniki, które teraz wyglądają, jakby były wycięte z jednego pełnego bloku metalu. Białe podświetlenie wszystkich przełączników i pokręteł (zamiast czerwonego) wprowadza do kabiny pasażerskiej przyjemny nastrój. Rozszerzone zostało również spektrum kolorystyki wnętrza i skóry. Z nowymi kolorami doskonale harmonizują dwie nowe aplikacje z drewna: Sapelli Mahagoni i Engineered Ebony.

Norma EU6 dla V6 TDI z funkcją „żeglowania”. Podczas prac nad dalszym udoskonalaniem Touarega, inżynierowie skupili się przede wszystkim na silnikach V6 TDI, gdyż w Europie ponad 90 procent wszystkich Touaregów wyposażonych jest właśnie w jeden z silników V6 TDI. Obie sześciocylindrowe jednostki napędowe zostały zmodyfikowane i wyposażone w katalizator SCR. Dzięki „Selective Catalytic Reduction” znacznie zmniejsza się zawartość tlenków azotu w spalinach. Touaregi „4MOTION V6 TDI BlueMotion Technology” – tak brzmi ich pełne oznaczenie, z katalizatorem SCR spełniają surową normę emisji spalin EU6.

Nowością w Touaregach V6 TDI jest także funkcja „żeglowania”, podczas której silnik jest odłączany od seryjnej, 8-biegowej przekładni automatycznej, a samochód wykorzystuje podczas toczenia się energię kinetyczną, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Aerodynamiczne modyfikacje nadwozia i podwozia oraz wprowadzenie nowych, zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia opon również redukują zużycie paliwa. Na przykład w wersji o mocy 150 kW (204 KM) udało się obniżyć zużycie z 7,0 do 6,6 l/100 km, co odpowiada redukcji emisji CO2 z 184 g/km do 173 g/km. Jeszcze lepiej widoczna jest różnica w przypadku mocniejszego V6 TDI, którego moc wzrosła ze 180 kW (245 KM) do 193 kW (262 KM). Mimo większej mocy zużywa on teraz 6,6 l/100 km, zamiast 7,2 l/100 km (emisja CO2 174 g/km). Zmniejszenie zużycia paliwa przez Touarega z pakietem Terrain Tech, czyli ze specjalnymi aplikacjami terenowymi i napędem na wszystkie koła z przekładnią redukcyjną, przystosowanym do szczególnie trudnych warunków terenowych, jest także dość znaczna. Nowy Touareg w tej wersji spala 6,9 l/100 km, podczas gdy jego poprzednik zużywał 7,3 l/100 km.

Modyfikacja zawieszenia i nowe systemy wspomagające. Seryjne zawieszenie stalowe zostało teraz zmodyfikowane, między innymi poprawiło się prowadzenie na zakrętach i komfort. Jako opcja dostępne jest dla Touarega zawieszenie pneumatyczne, w przypadku którego, na przykład w terenie, prześwit poprzeczny może być zwiększony nawet do 300 mm. Przy prędkości powyżej 140 km/h zawieszenie pneumatyczne automatycznie obniża nadwozie.

Infotainment z nowymi usługami online. W połączeniu z systemem radiowo – nawigacyjnym RNS 850 i przygotowaniem do instalacji telefonu komórkowego, Touareg będzie po raz pierwszy dostępny z mobilnymi usługami online. Będzie można w nim korzystać z wyszukiwarki interesujących miejsc przez Google (POI), map (Google Earth™ mapping service), funkcji Google Street View™ oraz informacji drogowych online.

Start jesienią 2014 roku. Nowy Touareg pojawi się na rynku jesienią, najpierw w Europie Zachodniej, w wersji wysokoprężnej (V6 TDI i V8 TDI) oraz jako model hybrydowy (V6 TSI plus silnik elektryczny). W Niemczech przedsprzedaż już się rozpoczęła.

Pełna treść informacji prasowej znajduje się w załączonym pliku.

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz